ساعت :

14:15

تاریخ :

7 اردیبهشت 1403

سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند

۶۰ درصد ناوگان تاکسیرانی بیرجند بالای ۱۰ سال عمر دارند


سرپرست سازمان سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: عمر مفید تاکسی ها 10 سال و هم اکنون 60 درصد از تاکسی های شهر بیرجند بالای 10 سال عمر دارند.
سید محمود حسینی بیان داشت: در شهر بیرجند در مجموع تعداد 731 دستگاه تاکسی وجود دارد که در خطوط مختلف شهری از جمله: پایانه مسافربری، فرودگاه، شبکه های تاکسی بیسیم ، خطی و گردشی فعالیت می نمایند.
وی با بیان اینکه 60 درصد ناوگان تاکسیرانی فرسوده و بالای 10 سال عمر دارند، افزود: یکی از مهم ترین مشکلات ما در حوزه تاکسیرانی بحث نوسازی ناوگان فرسوده است و مالکین تاکسی های فرسوده توان مشارکت در طرح خرید نقدی تاکسی را ندارند و خواستار دریافت تسهیلات کم بهره در این زمینه هستند. که در این خصوص پیگیری ومکاتبات متعددی شده ولی تاکنون توفیقی حاصل نشده است، سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار ومسافر شهرداری بیرجند خاطر نشان کرد البته مشکل نوسازی ناوگان تاکسیرانی در تمام کشور به همین گونه است.
سید محمود حسینی ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از اهداف ما استفاده تاکسی ها از سوخت گازCNG است اما حدود 100 دستگاه تاکسی در شهر بیرجند به دلیل منقضی شدن اعتبار مخازن CNG وعدم توانایی در پرداخت هزینه تعویض مخازن فرسوده موفق نشده اند معاینه فنی دریافت کنند.
سید محمود حسینی سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: این مشکل در کل کشور مطرح است و با توجه به اینکه وزارت نفت مکلف به تعویض رایگان مخازن CNGفرسوده
به صورت رایگان شده است اما تاکنون این امر عملیاتی نشده است.
وی در ادامه به مشکل عدم برخورداری رانندگان جدید الورود از مزایای بیمه تامین اجتماعی اشاره کرد وافزود: رانندگان تاکسی که از سال ۱۳۹۳به ناوگان تاکسیرانی پیوسته اند هنوز نتوانسته اند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند که این مشکل در سراسر کشور مطرح و در حال پیگیری است.
ایشان بیان داشتند هر روزه 2 گشت سیار با همراهی پلیس محترم راهور برعملکرد تاکسی ها نظارت دارند و در صورت مشاهده تخلف مطابق با آئین نامه انضباطی با متخلفان اعمال قانون می شود.
سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند ادامه داد: بازرسین اصلی ما مردم عزیز هستند و از شهروندان تقاضا نمود در صورت مشاهده هر گونه تخلف می توانند با ارائه کد تاکسی یا شماره پلاک به شماره 32338034 موارد تخلف را اعلام کنند.